شرکت SAP جهت استقرار سیستم ERP از دو متدولوژی منحصر به خود استفاده مینماید. متدولوژی اول وقدیمی تر ASAP (Accelerated SAP) میباشد که پس از موفقیت روشهای Agile (چابک) در پروژه های نرم افزاری، شرکت SAP نیز در سال 2015 متدولوژی جدید خود به نام SAP Activate را که هم برای سیستم های ابری و هم غیر ابری کاربرد داشت معرفی نمود.تفاوت اصلی متدولوژی SAP Activate با متدولوژی قدیم ASAP در نحوه تحویل فرآیندها و استقرار سیستم است.بدین نحو که در متدولوژی SAP Activate مشاورین از ابتدا راهکار پیشنهادی SAP را که بیشترین تطابق با نیاز مشتری دارد را در جلسات ارائه خواهد داد. در این رویکرد با تمرکز بر ارائه راهکار SAP از همان ابتدا تمرکز بر شفاف شدن میباشد و به جای تهیه مستندات حجیم بلوپرینت اساس بر ارائه راهکار ، دریافت نیازها و تغییر راهکار با توجه به نیاز مشتری و ارائه مجدد آن خواهد بود. در این رویکرد راهکارهای استاندارد و یا Best Practice در جلسات فاز Explore به مشتری نشان داده می شود و مشتری نیازهای خود را که در فرایند استاندارد وجود ندارد اعلام میکند مشاوران SAP تلاش خواهند کرد که راهکارهای استاندارد تایید شود ولی در صورت وجود محدودیتهای قانونی یا محدویتهای سازمان گپ های شناسایی را لیست و اولویت بندی کرده و در جلسات بعدی ارائه خواهند داد.
برنامه ریزی اولیه و آماده سازی، تعریف اهداف پروژه و تدقیق محدوده آن، تعیین و توجیه اعضای تیم، آموزش سطح 1 (Overview)
مستند سازی سندهای To-Be، تعیین نیازمندی های کارکردی و تکنیکال، برگزاری کارگاههای Authorization، آموزش سطح 2 (مفاهیم ماژولی)
پیاده سازی راهکار طراحی شده و تست آن، آموزش سطح 3 (کار با سیستم توسط کاربران کلیدی)
آماده سازی نهایی جهت راه اندازی سیستم، انتقال داده ها و مانده ها به سیستم جدید، Cut Over،آموزش سطح 4 (کار با سیستم توسط کاربران نهایی)
شروع بهره برداری از سیستم و پشتیبانی
اطمینان از صحت عملکرد سیستم و کاربران
تعیین اهداف پروژه پیاده سازی و برنامه ریزی کلان پروژه
برنامه ریزی جزئیات پروژه و آماده سازی سازمان ، تعیین و توجیه اعضای تیم، آموزش سطح 1 (Overview)
ارائه استانداردهای SAP و شناسایی Gap ها، تحلیل داده های سازمان، آموزش سطح 2 (مفاهیم ماژولی)
محقق سازی سیستم بر اساس استاندارد SAP و Gap های تایید شده، تهیه سناریوهای تست، تست واحد و یکپارچگی، تهیه داکیومنتهای آموزشی، آموزش سطح 3 (کار با سیستم توسط کاربران کلیدی)
آماده سازی نهایی جهت راه اندازی سیستم، انتقال داده ها و مانده ها به سیستم جدید، Cut Over، آموزش سطح 4 (کار با سیستم توسط کاربران نهایی)
پشتیبانی سیستم و رفع خطاهای احتمالی